Siden 1995 har Fendt 900 Vario været populær hos store landbrug og maskinstationer takket være en komplet kombination af arbejdskraft og komfort.

Nu har Fendt lanceret en helt ny 900-serie. Det er ikke bare en lille opdatering. Det er heller ikke en 1000'er i mindre skala. Det er en helt ny traktor med masser af nyudviklet teknologi, der uden tvivl vil tilfredsstille de mest krævende chauffører.

  • Brændstofforbruget er minimalt – Maskinbladet har i en PowerGear test målt et forbrug på kun 205 g/kWh,  hvilket kun overgås af Fendt’s 1.000-serie med under 200 g/kWh
  • Motoren er fra MAN, og topmodellen Fendt 942 Vario kan prale med en slagvolumen på 9 liter og 415 hk
  • Serviceinterval 1.000 timer
  • Transmissionen er en nyudviklet TA 300 transmission, der trinløst får traktoren til at køre op til 60 kilometer i timen. De tilladte 40 km/h kan nås ved kun 950 motoromdrejninger.
  • Frontkamera for nem montering af redskaber i frontliften.
  • Automatisk tilkobling af 4WD og fordeling af effekten mellem akslerne.
  • Ny rummelig kabine med overskuelig instrumentering og mange brugervenlige features
  • Indstillelige komfortspejle - både de traditionelle spejle og vidvinkelspejlene kan indstilles fra Vario-terminalen og køres ud og ind.
  • Mulighed for RTK autostyrring med Varitronic TI Auto der arbejder sammen med forager-automatikken for endnu bedre nøjagtighed og førerkomfort.
Model kW hk
930 Vario 217 296
933 Vario 239 326
936 Vario 261 355
939 Vario 283 385
942 Vario 305 415

FendtONE helt ny måde at betjene, kontrollere, dokumentere og arbejde med en traktor. Det avancerede koncept forbinder en intuitiv betjening på traktoren med gårdkontoret og giver helt nye muligheder i den daglige drift.

Med det nye FendtONE-koncept er der armlæn med multifunktionsjoystick og hele 3 multimedieskærme til rådighed.  En 12"-standardterminal på armlænet, en digital 10"-skærm ved rattet og der er plads til en ekstra 12"-terminal i loftsbeklædningen (option). Den kan skubbes halvvejs op i tagbeklædningen, når du ikke anvender den.

Brugervenlighed og ergonomi havde førsteprioritet, da Fendt’s ingeniører udviklede kabinen og dens betjeninger, men også ønsket om maksimal effektivitet og minimal risiko for fejlbetjening var i fokus.

Lær FendtONE bedre at kende her.

Brændstofforbruget er minimalt – Maskinbladet har i en PowerGear test målt et forbrug på kun 205 g/kWh,  hvilket kun overgås af Fendt’s 1.000-serie med under 200 g/kWh

Se PowerGear testen lige her